Regulamin Aplikacji
REGULAMIN APLIKACJI ZAMÓWIENIOWEJ W TELE TAXI 400 400
I DEFINICJE POJĘĆ
- Niniejszy regulamin określa zakres i zasady zamawiania taksówek za pośrednictwem aplikacji, prowadzonego przez spółkę pod firmą MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO TRANSPORTOWE TELE TAXI 400 400 S.C. ZAMÓW BEZPŁATNIE 800 400 400 z siedzibą w Łodzi , ul. Dąbrowskiego 225/243, NIP: 7280017139, Regon: 470758632 zwaną dalej Spółką. Dane kontaktowe do szybkiego kontaktu ze Spółką: tel. +48426400400, adres poczty elektronicznej: taxi@400.pl .
- Regulamin : zdefiniowane w poniższym dokumencie zasady korzystania z Aplikacji.
- OPST : system centralowy wykorzystywany przez Korporację.
- Aplikacja : oprogramowanie na urządzenia mobilne pozwalające na zamawianie usług taksówkowych na zasadach określonych w tym Regulaminie.
- OPST.pl : zespół twórców posiadający pełnię praw autorskich do Aplikacji, reprezentowany przez firmę Radiss sc.
- Pasażer : osoba fizyczna, uprawniona do korzystania z Aplikacji zgodnie z niniejszym Regulaminem. O ile Pasażerem nie jest osoba fizyczna wyposażona w pełną zdolność do czynności prawnych , na korzystanie z Aplikacji musi udzielić zgody jej opiekun prawny lub przedstawiciel ustawowy.
- Taksówkarz : osoba wykonująca licencjonowane usługi przewozu taksówką , współpracująca na zasadzie umowy z Korporacją , uprawniona do realizacji zamówień w ramach danej Korporacji , wygenerowanych przy użyciu Aplikacji przez Pasażera.
- Korporacja : firma prywatna , stowarzyszenie lub zrzeszenie, współpracująca z Taksówkarzami na zasadach umów prawnych właściwych dla każdego z wymienionych podmiotów gospodarczych, odbierająca zlecenia generowane z Aplikacji .
- Urządzenia mobilne : sprzęt teleinformatyczny z funkcją GPS , realizujący transmisję danych na potrzeby połączenia z Internetem, w szczególności tablety i smartfony pracujące pod systemami operacyjnymi Android lub iOS lub WP .
- Przewóz : transport Pasażerów świadczony przez Taksówkarza przy pomocy taksówki.
- Przybliżony Koszt Przejazdu : obliczona przez Aplikację cena przejazdu w oparciu o zdefiniowany przez Pasażera adres początku i adres końca przejazdu, powiązana z cenami stosowanymi w Korporacji , z której usług Taksówkarzy Pasażer korzysta. Przybliżony Koszt Przejazdu nie jest wiążący dla Taksówkarza, gdyż podstawą do rozliczeń stanowi wskazanie homologowanego taksometru.
- Niniejszy regulamin dotyczy Korporacji Tele Taxi 400 400 oraz współpracujących z nią Taksówkarzy i Pasażerów korzystających z ich usług za pośrednictwem Aplikacji licencjonowanej przez OPST.pl .
II. ZASADY OGÓLNE
1. Wyłączne prawa autorskie do Aplikacji posiada OPST.pl
2. Nie jest dozwolone rozpowszechnianie , powielanie, modyfikowanie Aplikacji w części albo
całości bez zgody OPST.pl udzielonej na piśmie.
3. Aplikacja może być wykorzystywana przez Pasażera jedynie na własne ryzyko i
odpowiedzialność, a korzystanie z Aplikacji jest dobrowolne.
4. Aplikacja jest ogólnie dostępna w sklepach z aplikacjami i może być pobierana stamtąd
bezpłatnie.
5. OPST.pl ani Korporacja nie pobierają od Pasażera opłat za korzystanie z Aplikacji .
6. Usługi przewozu osób taksówką realizują Taksówkarze współpracujący z Korporacją i to
Taksówkarze ponoszą wyłączną odpowiedzialności za wykonywanie tych usług .
7. Aplikacja pozwala na przesyłanie do Korporacji informacji o zamówieniu przez Pasażera
usługi przewozu , a za tym do współpracującego z tą Korporacją Taksówkarza, w celu
zawarcia umowy o usługę przewozu pomiędzy Pasażerem a Taksówkarzem.
8. Po zdefiniowaniu przez Pasażera informacji niezbędnych do złożenia zamówienia na usługę, Aplikacja wylicza i podaje Przybliżony Koszt Przejazdu.
9. Koszty związane z niezbędną transmisją danych, wykorzystywaną przez Aplikację, w całości obciążają Pasażera i wynikają jedynie z taryfikatorów usług operatorów telekomunikacyjnych, z którymi Pasażer zawarł umowę , a ich składnikami nie są jakiekolwiek opłaty pobierane przez Korporacje lub OPST.pl.
III. ROZLICZENIA
1. Podstawą do rozliczenia ceny wykonanej usługi przewozu jest umowa pomiędzy
Taksówkarzem a Pasażerem , zgodna z cennikiem stosowanym przez daną Korporację.
2. O ile klient w zamiarze dokonania zapłaty wprowadzi do Aplikacji niezbędne dane związane z kartą kredytową lub płatniczą lub innym obsługiwanym przez Aplikację mechanizmem płatniczym , po zaznaczeniu w zamówieniu zamiaru dokonania zapłaty w takiej formie, Aplikacja umożliwi rozliczenie za usługę. Ewentualny koszt transakcji przy użyciu karty płatniczej lub kredytowej lub innym narzędziem płatniczym ponosi lub nie Pasażer, zależnie od umowy zawartej przez Pasażera z bankiem na obsługę karty kredytowej lub płatniczej lub wydawcą innego narzędzia płatniczego , którymi się posługuje. Do płatności dochodzi zawsze po zakończeniu kursu. Płatność będzie dokonywana tylko za konkretne kursy z aplikacji.
3. Pasażerowie mogą korzystać za pośrednictwem Aplikacji z dostępnych w ramach Korporacji
rozliczeń bezgotówkowych, biletów, voucherów itp. , o ile Korporacja umówiła z Pasażerem tą
formę rozliczeń za usługę i w sposób umówiony z Korporacją.
Wycena przejazdu na podstawie aplikacji TELE TAXI 400 400 :
Cena Gwarantowana:
1. Obowiązuje w granicach administracyjnych miasta Łodzi i Kielc. Podstawą do
wyliczenia ceny gwarantowanej przez aplikację jest wpisanie przez zamawiającego
adresu rozpoczęcia kursu i adresu zakończenia kursu(bez przystanków).
2. Podstawa do rozliczenia jest paragon taksometru ustawiony na cenę umowną,
zgodną z ceną gwarantowaną w aplikacji Tele Taxi 400 400.
3. Klient zobowiązany jest przed rozpoczęciem kursu (po wejściu do taksówki)
potwierdzić kierowcy formę rozliczenia za kurs. Jest to niezbędne z uwagi na zasadę
działania taksometru, w którym wprowadzić można rabat lub cenę gwarantowaną
(cena umowna) jedynie przed rozpoczęciem kursu.
4. Jeżeli klient zadeklarował przejazd do punktu docelowego z uzyskaniem ceny
gwarantowanej a chce zmienić trasę przejazdu zobowiązany jest do poinformowania
kierowcy o tym fakcie przed rozpoczęciem kursu. Cena gwarantowana wówczas nie
obowiązuje, podstawą do rozliczenia jest wskazanie taksometru z ustalonym rabatem.
5. Zamówienia poza granice administracyjne Łodzi i Kielc lub bez wskazania adresu
docelowego naliczane są zgodnie ze wskazaniem taksometru z udzielonym właściwym
rabatem.
Przypadki, w których Cena Gwarantowana przestaje obowiązywać:
1. gdy na żądanie klienta kierowca zmieni wybraną przez siebie trasę.
2. gdy klient spóźni się do taksówki dłużej niż 10 minut liczonych od zadysponowanej
godziny podstawienia taksówki;
3. zmieni godzinę zamówienia i nie wprowadzi ponownie adresu początkowego i
końcowego;
4. Klient zmieni formę rozliczenia za usługę na płatność bezgotówkową wynikającą z
podpisanej Umowy
5. gdy klient zamawiając przez Aplikację Tele Taxi 400 400 nie wskaże adresu
zakończenia kursu. Obowiązuje wówczas wskazanie taksometru zgodnie z
obowiązującym rabatem którego wysokość może wynieść do 30%.
6. gdy klient zamawiając przez Aplikację Tele Taxi 400 400 wskaże adres zamówienia
lub docelowy poza granicami administracyjnymi miast Łodzi i Kielc obowiązuje
wówczas wskazanie taksometru zgodnie z obowiązującym rabatem którego wysokość
może wynieść do 30%.
Harmonogram wysokości udzielanego rabatu w wycenie przejazdu aplikacji Tele Taxi 400
400 uwzględnia wysokość udzielanego rabatu w określonych godzinach i dniach tygodnia z
uwzględnieniem dni świątecznych.
Harmonogram rabatu wyceny aplikacji Tele Taxi 400 400 zamieszczany jest w regulaminie
aplikacji ze wskazaniem terminu obowiązywania od dnia do dnia danego miesiąca i roku.
Klient chcąc sprawdzić wysokość udzielanego rabatu w aplikacji może to zrobić odczytując
niniejszy regulamin.
Klient akceptując niniejszy regulamin potwierdza jego przeczytanie.
MPT Tele Taxi 400 400 s.c. zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości obowiązującego
rabatu w aplikacji Tele Taxi 400 400 ze wskazaniem na określone dni tygodnia i godziny.
Zmiany mogą być dokonywane w dobrowolnym terminie z wyprzedzeniem minimum 24
godzin przed planowaną zmianą wysokości rabatu.
Klient o zmianie wysokości rabatu w aplikacji Tele Taxi 400 400 informowany jest w tym
regulaminie.
Wycena przejazdów realizowana jest na podstawie następujących stawek wyjściowych:
Taryfa I 1km/2,70 PLN
Taryfa II 1km/4,05 PLN
Taryfa III 1km/5,40 PLN
Taryfa IV 1km/8,10 PLN
Opłata początkowa 7,50 PLN
Opłata czasowa 1 godzina /45,00 PLN
Wysokość udzielanego rabatu na podstawie którego następuje wyliczenie kosztu przejazdu
na zamówienia przez aplikację Tele Taxi 400 400:
Podstawowa usługa Tele Taxi 400 400 polega na wysłaniu taksówki pierwszej z kolejki
taksówek z rejonu zamówienia, jeżeli takiego auta nie ma system wyszukuje auta w
promieniu 1,5 km. Jeżeli w jednym i drugim przypadku nie posiadamy wolnej taksówki
informujemy w aplikacji o tym fakcie klienta.
Cennik usług dodatkowych:
Przesłona-zgodnie z harmonogramem rabatów.
Kierowca niepalący – zgodnie z harmonogramem rabatów.
Bagaż– niedostępna
Kombi– dostępna – dopłata 6 ZŁ
Zwierzęta – dostępna bez rabatu
Klimatyzacja– z rabatem jaki przewiduje apk
Angielski -z rabatem jaki przewiduje apk
Zakupy/przesyłki – regulamin i ceny dostępny po wybraniu w cechach aplikacji opcji ZAKUPY
Rozbieżności między ceną gwarantowaną a ceną końcową przejazdu występują, gdy założenia przejazdu zadeklarowanego w aplikacji takie jak czas trwania, czy dystans podróży
– nie zostaną spełnione. Wśród przyczyn zaistnienia różnicy upatrywać więc możesz:
-Wskazanie nowego adresu końcowego i/lub dodatkowe przystanki przejazdu wiążą się zazwyczaj z koniecznością pokonania dystansu dłuższego niż założony pierwotnie, czy zmianą
czasu jego trwania. Tym samym cena gwarantowana nie obowiązuje i podstawą do rozliczenia jest wskazanie taksometru zgodnie z ustaloną wysokością rabatu.
-Zmian trasy pierwotnie zadeklarowanej w aplikacji, również niezwiązana ze zmianą celu podróży, ponownie doprowadzić może do wydłużenia dystansu przejazdu ponad prognozowany oraz zmiany jego czasu trwania.
-Wystąpienia nieprzewidzianych utrudnień w ruchu drogowym:
Utrudnienia w ruchu drogowym które doprowadzą do uniemożliwienia zakończenia przejazdu w planowanym miejscu lub jego realizację w ogóle. Dotyczy to wyłącznie wydarzeń które nastąpiły w danej chwili i są nie ujęte w regulaminie a spowodowały taką sytuację.
-Uszkodzenia lub zabrudzenie auta:
Zamawiający zobowiązany jest do pokrycia strat finansowych kierowcy wynikających z winy zamawiającego. W przypadku nie rozwiązania sprawy polubownie przez strony tj. kierowca –
klient, sprawa kierowana do odpowiednich służb zgodnie z obowiązującym prawem na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
-Dodatkowe opłaty na trasie przejazdu:
Przejazd na niektórych odcinkach wymaga uiszczenia przez kierowcę opłaty (np. opłata lotniskowa, parkingowa, autostradowa) Koszt taki ponosi klient dodatkowo do wskazanej
ceny ustalonej lub ceny wynikającej ze wskazań z taksometru.
Reklamacje:
Wszelkie reklamacje proszę kierować na adres e-mail: reklamacje@400.pl lub sekretariat@
400.pl ze wskazaniem numeru telefonu osoby zamawiającej, adresu, daty, godziny i skanu
paragonu z przejazdu.
IV. ZASADY KORZYSTANIA Z APLIKACJI
1. Pasażer pobiera nieodpłatnie Aplikację z internetowego sklepu aplikacji i samodzielnie
instaluje na Urządzeniu Mobilnym. Pasażer może w każdej chwili zrezygnować z posługiwania
się Aplikacją na trwałe przez jej samodzielne odinstalowanie z urządzenia mobilnego lub
czasowo przez zamknięcie Aplikacji.
2. Po bezpłatnej rejestracji, polegającej na wpisaniu wymaganych danych i otrzymanego kodu
rejestracyjnego oraz po akceptacji Regulaminu , Pasażer otrzymuje możliwość zamawiania za
pośrednictwem Aplikacji usług przewozu w Korporacji, realizowanych przez współpracującego
z nią Taksówkarza.
3. Pasażer zobowiązuje się do nie udostępniania zarejestrowanej na swoje dane Aplikacji innym
osobom w celu nieautoryzowanego jej użycia.
4. Profil Pasażera i dane dostępowe do Aplikacji powinny być chronione przez Pasażera i nie
udostępniane wszelkim innym osobom.
5. Pasażer na potrzeby składania zamówienia będzie wprowadzał do Aplikacji informację
zgodne ze stanem faktycznym oraz używał Aplikację zgodnie z jej przeznaczeniem.
6. Pasażer wyraża zgodę na przesłanie przez Aplikację czasowej informacji o aktualnym
położeniu oraz ID Pasażera do serwerów OPST w Korporacji oraz w procesie wydawania
zlecenia do Taksówkarza realizującego usługę.
7. Stwierdzenie przez Pasażera nieautoryzowanego użycia zarejestrowanej na Niego Aplikacji
powinno zostać niezwłocznie zgłoszone na adres emailowy Korporacji, za pośrednictwem
której korzysta z usług przewozu wykonywanych przez Taksówkarzy .
8. Aplikacja może zostać czasowo lub trwale dezaktywowana, odpowiednio przez Korporację lub
OPST.pl , gdy:
9. Pasażer wykorzystuje Aplikację niezgodnie z Regulaminem
10. Pasażer narusza prawa autorskie OPST.pl
11. Pasażer zamawia usługi przewozu i bez uzasadnionej przyczyny nie korzysta z zamówienia w
trakcie realizacji zlecenia lub nie odmawia zamówienia przed rozpoczęciem jego realizacji , o
ile powtarza się to częściej niż 4 razy w miesiącu.
12. O czasowym lub trwałym dezaktywowaniu Aplikacji, odpowiednio Korporacja powiadomi
Pasażera SMS-em lub emailem .
13. W związku z rozwojem Aplikacji OPST.pl zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w
Aplikacji bez uwarunkowania prawa do tych zmian wynikiem konsultacji i zgodą z
użytkujących ją Pasażerów i Korporacji.
14. OPST.pl nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie szkody wyrządzone w związku z
wykorzystywaniem Aplikacji , w tym za działania i zaniechania Pasażera związane z Aplikacją
, udziela jedynie zgody licencyjnej Pasażerowi i Korporacji na użytkowanie Aplikacji zgodnie z
Regulaminem.
15. Korporacja i OPST.pl nie ponoszą też odpowiedzialności za wszelkie szkody powstałe na
skutek wprowadzenia przez Pasażera do Aplikacji niezgodnych z prawdą lub niepełnych
danych oraz za działania i zaniechania operatorów telekomunikacyjnych i firm obsługujących
narzędzia płatnicze .
16. Pasażer odpowiada za zabezpieczenie danych zawartych w Urządzeniu Mobilnym , na którym
jest zainstalowana Aplikacja, a Korporacja i OPST.pl nie odpowiadają za utratę tych danych.
17. OPST.pl lub Korporacja za zgodą OPST.pl , zastrzegą sobie prawo , w związku z
prowadzeniem odpowiednio prac modernizacyjnych Aplikacji , serwisem lub administracją
sprzętem lub oprogramowaniem lub z przyczyn losowych lub niezależnych od OPST.pl czy
też od Korporacji, do czasowego wstrzymania działania Aplikacji lub niektórych funkcji
Aplikacji .
V. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Dane osobowe , niezbędne do zamówienia przez Aplikację i realizacji usługi przewozu
Pasażera , będą przetwarzane , gromadzone , przechowywane i administrowane przez
Korporacje wykorzystujące programy systemu OPST i współpracujące z OPST.pl , zgodnie z
przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
2. Dokonując akceptacji niniejszego Regulaminu Pasażer wyraża dobrowolną zgodę na
przetwarzanie , gromadzenie , przechowywanie i administrowanie przez Korporacje danych
osobowych na potrzeby realizacji zamówionych przez Pasażera przy użyciu Aplikacji usług
przewozu oraz ich udostępnianie Taksówkarzom współpracującym z Korporacją w zakresie
niezbędnym do wykonania danej usługi przewozu , tudzież w celach poznawczych i
marketingowych wiążących się z pracą Aplikacji na potrzeby Korporacji.
3. W dowolnym momencie Pasażer może wyrazić wolę zaniechania wykorzystywania jego
danych osobowych w celach marketingowych na drodze wystosowania oświadczenia woli na
adres emailowy lub pocztowy Korporacji , przy czym wyrażenie tej woli nie skutkuje
ograniczeniami w dalszym korzystaniu z Aplikacji przez Pasażera.
4. Akceptując niniejszy Regulamin Pasażer wyraża zgodę na wykorzystywanie przez Korporacje
danych osobowych w celu dochodzenia roszczeń prawnych związanych z wykorzystywaniem
Aplikacji niezgodnie Regulaminem oraz w celach realizacji zapisów Regulaminu.
5. Pasażer każdej chwili ma prawo cofnąć zgodę na jakiekolwiek przetwarzanie, gromadzenie ,
przechowywanie i administrowanie swoich danych osobowych , na drodze przesyłania
oświadczenia takiej woli na adres emailowy lub pocztowy Korporacji .
6. Skutkiem wyrażenia woli i cofnięcia w rezultacie zgody na jakiekolwiek przetwarzanie,
gromadzenie , przechowywanie i administrowanie danych osobowych przez Korporację ,
będzie trwała dezaktywacja Aplikacji wykorzystywanej przez Pasażera, uniemożliwiającą
zamawianie taksówek w Korporacji przy użyciu Aplikacji.
VI. ZAPISY KOŃCOWE REGULAMINU
1. Dokonanie przez Pasażera rejestracji Aplikacji jest równoznaczne z akceptacją wszystkich
zapisów zawartych w niniejszym Regulaminie.
2. Regulamin uznaje się za obowiązujący od daty jego opublikowania.
3. Korporacja , w porozumieniu z OPST.pl , zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu.
4. Wykonywanie Regulaminu reguluje prawo polskie , a wszelkie spory będą rozstrzygane na
drodze polubownej lub przez polskie sądy powszechne właściwe dla siedziby Korporacji.